دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 دی 1401 - 09:58
در دومین همایش بین المللی مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه؛

صباغ‌زاده: حاج قاسم از هر زنده‌ای زنده‌تر است 

صباغ‌زاده: حاج قاسم از هر زنده‌ای زنده‌تر است 
قائم مقام واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد گفت: حاج قاسم فردی موحد، یکتاپرست با جهان بینی خالص بود و از هر زنده‌ای زنده‌تر است.
کد خبر : 823528

به گزارش خبرنگار آموزش و پژوهش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، جمشید صباغ زاده قائم مقام واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دومین همایش بین المللی مکتب حاج قاسم و رسالت دانشگاه، گفت: حاج قاسم سلیمانی یک فرد موحد یکتا پرست بود و از فلاسفه یاد گرفته ایم که معمولا انسانها به ندرت در زندگی یک الگو خواهند داشت و حاج قاسم به دنبال جهان بینی بود. 

وی افزود: همه انسانها دنبال شغل مورد نظر هستند، اما حاج قاسم عاشق خدا بود و رضای خدا محور متفاوت بودن حاج قاسم شده بود. 

صباغ زاده تصریح کرد: تحلیل حاج قاسم اگر از دیدگاه دنیا سخت باشد، اما از نظر اسلام بسیار ساده بود و ایشان در سخنرانی ها بارها آرزوی شهادت کرده بودند چرا که مطمئن ترین و راحت ترین راحت برای رسیدن به خدا بود. 

قائم مقام واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: حاج قاسم با این همه تنوع قابل تحلیل نیست و سرما و گرما و جبهه گرم و سرد و گرسنگی و تشنگی برای ایشان یکی بود؛ چرا که خود را برای رسیدن به راه خداوند تنظیم کرده بود. 

صباغ زاده اضافه کرد: در مکتب حاج قاسم رضای خداوند اصل است که رضای خداوند را در اطاعت از رهبری و رفتن به جبهه می داند و زندگی او بسیار متفاوت بود؛ چرا که جهان بینی خالصی داشت و می دانست همه چیز را خداوند باید به او بدهد. 

وی ادامه داد: انسان به ندرت جهان بینی خالص دارد، اما حاج قاسم این خصوصیات را داشت و از هر زنده ای زنده تر است و باید برای دیدن ایشان طنابی را بگذاریم تا به دیدن دشمن حاج قاسم در اعماق چاه برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته